Rozkręć swój biznes

Chwyty marketingowe w sklepach

Sprzedawcy stosują szereg różnych trików, aby skłonić klientów do zakupu towarów o jak największej sumarycznej wartości. Specjalistami w dziedzinie oddziaływania na podświadomość konsumenta są supermarkety. Stosowane w nich techniki sprawiają, że kupujemy więcej, sięgamy po towary o wyższej cenie i często decydujemy się na zakup nieplanowanych produktów.

Płaca minimalna 2019

Rok 2019, jak przewiduje polski rząd, przyniesie ze sobą kolejny wzrost płacy minimalnej. Co to jest płaca minimalna? Mówiąc możliwie najprościej, jest to najniższe wynagrodzenie, jakie zapłacić ma pracownikowi, zatrudniający go pracodawca. Przede wszystkim chodzi tutaj o osoby, pozostające w stosunku pracy, na podstawie pisemnej umowy o pracę.

Struktura biznesplanu

Niezwykle trudno przygotować skuteczny biznesplan opierając się na podobnym tego typu dokumencie. Firmy często korzystają z gotowych schematów nie zdając sobie sprawy z błędu jaki popełniają. Biznesplan to indywidualna kwestia danej firmy. Jednak dobry biznesplan powinien zawierać parę rzeczy. Oto krótki poradnik i typowa struktura biznesplanu.

Fanpage FB błędy

Wraz z eksplozją mediów społecznościowych nastąpiła całkowita zmiana na rynku reklamowym, który wszedł w zupełnie nowy wymiar. Dziś to umiejętnie prowadzone profile firmowe na Facebooku, a nie bilbordy, ulotki czy nawet reklamy telewizyjne są w stanie przyczynić się do coraz większych sukcesów. Jest jednak też druga strona medalu – źle prowadzone działania.

Finansowanie Venture Capital

Jak przeobrazić małe lub średnie przedsiębiorstwo w dojrzałego i poważnego gracza na biznesowej scenie? Te pozytywne zmiany może ułatwić venture capital jako zewnętrzne źródło finansowania przedsiębiorstwa. Praktyczne aspekty współdziałania z funduszem to nie tylko dostarczanie środków pieniężnych na materializację planów, ale również wiedza i kontakty rynkowe.

Cel biznesplanu

Biznesplan może być skutecznym narzędziem negocjacyjnym w kontaktach z potencjalnymi inwestorami lub bankiem. Zanim dane przedsiębiorstwo opracuje własny biznesplan musi określić cele, jakie to działanie ma realizować. Zakres biznesplanu zazwyczaj obejmuje szereg założeń dotyczących wielu kierunków rozwoju. Może również odnosić się do jednego, konkretnego celu.

Konwersja w e-sklepie

Wysoki wskaźnik konwersji to jeden z głównych czynników mających bezpośredni wpływ na sukces sklepu internetowego. Nawet ciekawe i oryginalne produkty czy najlepsze działania marketingowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeżeli strona internetowa nie konwertuje. Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji w e-commerce!

Autorytet kierownika

Sposobów na budowanie autorytetu w miejscu pracy jest wiele, w zależności od cech osobowości, charakteru, indywidualnych predyspozycji oraz od samej organizacji. Spora grupa kierowników w dobie globalizacji dostrzega pewne trudności z utrzymaniem autorytetu i dobrych relacji w zespole. Sprawdźmy zatem, jak wyrobić sobie autorytet wśród pracowników.

Jak motywować sprzedawców?

Motywowanie pracowników to specyficzna umiejętność. Kierownik lub menedżer musi przykładać wagę zarówno do projektu, jak i pomagać swoim handlowcom rozwinąć skrzydła. Niemniej jednak, nie każdy zwierzchnik odnosi na tym polu sukcesy. Czy można to zmienić? Oto najważniejsze punkty, jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży.

Psychologia sprzedaży

Sprzedaż to jedna z tych dziedzin, która pozostaje w ścisłym związku z psychologią. Żeby klient kupił określony produkt musi zostać do tego działania odpowiednio zachęcony. Przekonanie go do wyboru konkretnej marki czy usługi jest dla handlowców nie lada wyzwaniem. Jednak ci, którzy wykorzystują psychologię w swojej pracy odnoszą imponujących rozmiarów sukcesy.

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Nie ulega wątpliwości, że komunikacja w przedsiębiorstwie to niezbędny element zarządzania. Można powiedzieć, że jest to źródło powstawania informacji i podstawa budowania wszelkich relacji międzyludzkich. Komunikacja w relacjach interpersonalnych to zazwyczaj komunikacja ograniczona do kilku osób, które w sposób werbalny i niewerbalny przekazują pewne komunikaty.

SEM a SEO

Rozpoczynasz przygodę z marketingiem internetowym? Zastanawiasz się, czym dokładnie jest to całe SEM, PPC i SEO? Chciałbyś zwiększyć ruch na swojej firmowej witrynie i pozyskać więcej klientów? Zapoznaj się z błyskawicznym informatorem, który pomoże Ci zrozumieć różnice między SEM a SEO oraz efektywniej promować stronę w wyszukiwarkach.

Artykuł sponsorowany zasady

Artykuły sponsorowane są publikowane zarówno na stronach internetowych, jak i w gazetach. Prawidłowo napisane pozwalają poszerzyć grono klientów, a tym samym pozytywnie wpływają na statystyki sprzedaży. Jednak opracowanie dobrego artykułu sponsorowanego nie jest prostym zadaniem. Aby publikacja przyniosła wyniki, trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Jak wypromować produkt

Wojna marketingowa nabiera tempa. Facebook od dawna nie jest już tylko miejscem, w którym ludzie dzielą się swoimi zdjęciami, filmami i wspomnieniami z życia. To także miejsce, w które na dobre wkroczyły firmy gotowe walczyć o każdego klienta. Z różnym skutkiem. Jak więc wypromować własny produkt w social media? Zobacz proste i skuteczne sposoby na promocję!

Fotografia nieruchomości

Marketingiem nieruchomości interesują się nie tylko firmy deweloperskie czy branża hotelarska, ale także operatorzy wynajmu krótkoterminowego, pośrednicy i prywatni sprzedawcy. Wszyscy szukają pomysłu, jak przyciągnąć uwagę większej liczby inwestorów. Czy warto zatem zadbać o profesjonalną sesję fotograficzną sprzedawanej nieruchomości?

Dropshipping. Jak to działa?

Dropshipping od pewnego czasu cieszy się popularnością na polskim rynku. To wszystko za sprawą wygodnej współpracy z producentami i ograniczeniu kosztów działalności biznesowej. Faktem jest, że model logistyczny sprzedaży dla e-commerce posiada wiele zalet, ale ma też wady. Na czym polega ten model i czy warto zainteresować się nim w praktyce?

Jak rozwijać pracowników?

Jak rozwijać potencjał pracowników, ich kompetencje i motywację? Wystarczy stworzyć skuteczny plan rozwoju zawodowego kadr oraz opracować schemat realizacji ścieżek kariery zawodowej w danej firmie. Obojętnie, czy chodzi o małą, czy dużą organizację wymaga ona stworzenia reguł i procesów, wg których ma funkcjonować, a także umacniać swoją pozycję na rynku.

Kapitał ludzki a przewaga konkurencyjna

Sukces osiągają te przedsiębiorstwa, które w sposób celowy budują potencjał konkurencyjności, a jednym z bardzo istotnych czynników gwarantującym przewagę rynkową jest kapitał ludzki. Tylko te przedsiębiorstwa, które posiadają wartościowy i unikalny kapitał ludzki mogą rozwijać się na rynku i konkurować. Sprawdź znaczenie kapitału ludzkiego dla współczesnych przedsiębiorstw.

Korespondencja mailowa w firmie

Przedsiębiorcy, managerowie i sprzedawcy wiedzą, że kontakty biznesowe bywają bezcenne. Gdy piszemy e-mail służbowy, nie tworzymy jedynie własnego wizerunku, ale przede wszystkim reprezentujemy firmę. To oznacza, że powinniśmy zadbać, aby kontakt z klientem był podstawą do budowania efektywnych relacji. Jak napisać e-mail służbowy?