Rozkręć swój biznes

Dołącz teraz i dodawaj darmowe ogłoszenia!

Jak rozwijać pracowników?

Jak rozwijać potencjał pracowników, ich kompetencje i motywację? Wystarczy stworzyć skuteczny plan rozwoju zawodowego kadr oraz opracować schemat realizacji ścieżek kariery zawodowej w danej firmie. Obojętnie, czy chodzi o małą, czy dużą organizację wymaga ona stworzenia reguł i procesów, wg których ma funkcjonować, a także umacniać swoją pozycję na rynku.

Kapitał ludzki a przewaga konkurencyjna

Sukces osiągają te przedsiębiorstwa, które w sposób celowy budują potencjał konkurencyjności, a jednym z bardzo istotnych czynników gwarantującym przewagę rynkową jest kapitał ludzki. Tylko te przedsiębiorstwa, które posiadają wartościowy i unikalny kapitał ludzki mogą rozwijać się na rynku i konkurować. Sprawdź znaczenie kapitału ludzkiego dla współczesnych przedsiębiorstw.

Retencja kadr w firmie

Wyobraź sobie, że Twoi sprawdzeni i efektywni pracownicy nagle odchodzą, zabierając ze sobą także stałych klientów. Twoja kadra zarządzająca pozbawiona wielu narzędzi nie ma argumentów, które zatrzymałyby specjalistów. Rentowność stanowisk pracy spadnie, jeśli kadry nie zatrudnią szybko nowych etatowców. Może warto zadbać o strategię retencji, by nie utracić kluczowych ludzi?

Inspirująca misja i wizja firmy

Myślisz, że wizja i misja firmy to zbyteczny wysiłek i zwykły trend? Nie, to istotna część większej całości. Gdy zauważysz, że za większością biznesowych porażek stoją stare, wytarte schematy, brak usystematyzowania wartości i deficyt pionierskich pomysłów, od tego momentu Twoja całościowa wizja przedsiębiorstwa stanie się ważna. Zacznij przewodzić i inspirować!

Motywowanie pracowników

Jak ułatwić sobie proces zarządzania i wzmocnić zaangażowanie pracowników, aby szybciej osiągać cele przedsiębiorstwa? Jednym z kroków do uzyskania zamierzonego efektu jest przemyślane motywowanie pracowników. Poznaj proste sposoby motywowania zatrudnionych ludzi, aby podnieść ich satysfakcję z pracy i zdążyć z firmowymi obowiązkami.

Koncepcje przywództwa

Przywództwo w zarządzaniu. Sprawnie zarządzający lider jest osobą o takich cechach przywódczych, które umożliwiają efektywną realizację postawionych przed zespołem zadań. Zdobyta wiedza, doświadczenie oraz nabyte umiejętności pozwalają na kierowanie zespołem w taki sposób, aby ten działał jak dobrze naoliwiona maszyna, osiągając coraz lepsze efekty.

Aranżacja mieszkania pod wynajem

Spora część właścicieli nieruchomości inwestycyjnych bardzo poważnie podchodzi do kwestii podstawowego wyposażenia i aranżacji mieszkania pod wynajem. Inwestorzy systematycznie analizują grupę docelową, rynek wynajmu oraz dbają o przygotowanie lokalu zgodnie z potrzebami najemców. O tym, jak wykończyć mieszkanie na wynajem dowiesz się w środku.

Ocena wyników pracy

Każdy manager prowadzący wywiad oceniający, czy to w małej firmie, czy w dużej organizacji, oczekuje rzeczywistych wyników. Zapraszamy do lektury praktycznych porad w obrębie skutecznej oceny efektów pracy. Jak się przygotować na rozmowę oceniającą? Jakie pytania zadać, aby osiągnąć efekt, na którym nam zależy? Wskazówki dla oceniających i ocenianych.

Automatyzacja pracy - RPA

Automatyzacja pracy — Robotic Process Automation, w skrócie RPA. Postęp procesów technologicznych wspomagających szeroko rozumiany przemysł doszedł do momentu, w którym to automatyzacja pracy zaczyna odgrywać kluczową rolę. Coraz więcej zrobotyzowanej automatyzacji występuje w środowisku usługowym. Czy to czas, aby nastawić się na zmiany?

Kompetencje przywódcze liderów

Jakie wyzwania stoją przed liderem zespołu? Co decyduje o efektywności przewodzenia i czym kieruje się przywódca w obliczu kryzysów? Swoimi doświadczeniami dzieli się Marek — menadżer 20-to osobowego zespołu. Zgodził się na opisanie swojej historii, jako przypadku, który może wydarzyć się w każdej firmie, w każdym dziale, czy zespole i każdemu niemal menadżerowi.

Komunikacja w firmie, w pracy

Każdy przełożony zarządzający zespołem powinien zdawać sobie sprawę z siły ożywionego dialogu i wyzwań w kwestii problemów z komunikacją wewnątrz firmy. Nie ma bowiem biznesu, który jest wolny od potknięć i prosperuje płynnie bez artykułowania zrozumiałych komunikatów oraz nawiązywania solidnych relacji z pracownikami. Przekonajmy się o tym w praktyce.

Inteligencja emocjonalna grupy

W większości firm codzienne obowiązki wykonuje się w zespołach, grupach ludzi złożonych z różnych osobowości. Na czele grupy stoi menedżer, a główną jego troską jest poprawa efektywności pracy zespołowej. Powstaje pytanie, czy rozwijanie inteligencji emocjonalnej zespołu daje szansę na osiągnięcie wyższych wyników i warto na niej się skupić.

Pracowitość a pracoholizm

Anna, dyrektor personalna w firmie sektora publicznego. Staż pracy 22 lata. Dwa razy na zwolnieniu lekarskim, a właściwie opiece z powodu anginy córki. Urlopów nie lubi. Kojarzą jej się z przeziębieniem, chyba jeszcze się nie zdarzyło, żeby nie miała chociaż grypy na wakacjach. Najlepiej czuje się, pracując, wtedy się spełnia, osiąga kolejne cele, coraz większe sukcesy.

Konstruktywna informacja zwrotna

Poradnik przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej. Udzielanie pozytywnego feedbacku nie należy do najtrudniejszych, ale często budzi niechęć i opór przed stosowaniem zarówno po stronie przełożonego, jak i pracownika. Tymczasem informacja zwrotna w komunikacji otwiera drzwi do owocnej współpracy, przewidując dwustronne zadowolenie.

Jak szybko sprzedać mieszkanie

Sprzedaż mieszkania może ciągnąć się miesiącami a nawet latami. Niezależnie od tego jaką nieruchomość oferujemy, ktoś inny eksponuje podobną propozycję na rynku. Czym zatem kierują się klienci? Czy warto konkurować ceną? Jak ograniczyć ryzyko wystąpienia trudności podczas sprzedaży nieruchomości? Przedstawiamy kilka prostych wskazówek!

System oceniania pracowników

Rozmowa oceniająca jest zaliczana do kategorii narzędzi skutecznego zarządzania. Taka klasyfikacja wynika m.in. z faktu, że system oceny wspiera komunikację wewnątrz organizacji, realizację celów oraz korygowanie zawirowań w firmie. Ocena pracy bywa na starcie wyzwaniem dla oceniającego i ocenianego, jednak z czasem daje szansę na satysfakcjonujące rezultaty.

Relacje między menedżerem a pracownikiem

W obawie przed pogorszeniem się relacji z pracownikiem, menedżer może nieświadomie poprowadzić rozmowę w sposób, który zdławi otwartą dyskusję. Jednak przekazywanie krytycznych uwag odnośnie efektów pracy wcale nie musi zmierzać do konfrontacji, po której zostaną jedynie zgliszcza. Istotne jest, aby krytyczna informacja zwrotna była przemyślana i obiektywna.

Inwestowanie w nieruchomości

Lokowanie środków w obszarze nieruchomości komercyjnych to jeden ze sposobów na inwestowanie kapitału. Zaangażowanie wkładu oceniane jest jako stosunkowo bezpieczne i wiąże się z pewną wolnością. Dlaczego warto inwestować w nieruchomości? Czy inwestycja w nieruchomości się opłaca? Poznaj zalety i ryzyko inwestowania w nieruchomości komercyjne.

Źródła konfliktów

Konflikty pojawiają się na każdej płaszczyźnie życia. Występują w życiu zawodowym, społecznym i prywatnym. Każdy człowiek kieruje się własnym zbiorem wartości, poglądów czy ocen sytuacji, dlatego zanim wypracowane zostanie wspólne stanowisko, może dojść do zderzenia odmiennych zapatrywań bądź postaw. Jak zapanować nad konfliktami w przedsiębiorstwie?