Nieruchomości komercyjne, czyli obietnica sukcesu
Celem inwestowania w nieruchomości komercyjne jest osiągnięcie atrakcyjnej stopy zwrotu z nabywanych aktywów. Kolejna transakcja, kolejny zarobek. Jeśli poszukujemy budynku, gruntu czy lokalu handlowo-usługowego na sprzedaż lub wynajem, sięgamy zwykle po oferty nieruchomości inwestycyjnych. Najwięcej tego typu ogłoszeń znajdziemy oczywiście w Internecie, który jest bogatym źródłem okazji z Polski, ale coraz częściej też z innych rejonów świata.
Gdy w serwisach ogłoszeniowych i prasie nie znajdziemy satysfakcjonującej nas oferty, warto skorzystać z usług agencji nieruchomości, która pośredniczy w obrocie nieruchomościami komercyjnymi. Dobry agent wyselekcjonuje odpowiednie propozycje, przygotuje koszyk dopasowany cenowo, a także podpowie nam, na co zwrócić uwagę przy zakupie, sprzedaży albo wynajmie mienia nieruchomego.
Inwestycje w nieruchomości komercyjne
Zainteresowanie rynkiem nieruchomości komercyjnych jest nadal silne w świecie biznesu i angażuje wielu inwestorów. Aby daną nieruchomość można było nazywać nieruchomością inwestycyjną, musi przynosić ona zyski albo przybierać na wartości w długim terminie, a inwestor powinien przeanalizować i zminimalizować ryzyko swojego projektu.
Oznacza to w praktyce, że oprócz podstawowych kryteriów, które ma spełniać nieruchomość, należy także ustalić jej wartość rynkową czy odtworzeniową. Wówczas można się pokusić o dokonanie wyceny nieruchomości komercyjnej u rzeczoznawcy. Dzięki temu inwestor uzyska rzetelny dokument obliczeń, ewentualnie skorzysta ze zwykłej opinii eksperta.
Niemniej jednak o tym, czy w przyszłości osiągniemy założony zysk, nie decyduje jedynie koszt zakupu nieruchomości komercyjnej. Na jej wartość może wpływać wiele czynników, m.in. trendy, zawirowania gospodarcze, podaż przewyższająca popyt bądź przeszacowanie.
Sprzedaż nieruchomości komercyjnej na Twoich zasadach
Szukając powierzchni biurowej, obiektu magazynowego lub terenu przemysłowego, możesz dosłownie przebierać w nowych ofertach sprzedaży. Takie transakcje handlowe realizowane są w praktycznie każdym dużym mieście. To właśnie w centrach i na obrzeżach lokalizacji wzbudzających pożądanie — jak Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań czy Gdańsk — masz szansę skutecznie dotrzeć do potencjalnych kontrahentów.
Wystarczy, że trafnie ocenisz cechy, wyzwania i szanse danej nieruchomości komercyjnej na sprzedaż oraz odnajdziesz klucz do wykorzystania w pełni jej potencjału. Doskonała lokalizacja, popyt na lokale użytkowe, ruchliwa ulica, powierzchnia z długoterminowym najemcą, a także rozwój infrastruktury i wzrost gospodarczy — to prognoza zysku dla przedsiębiorcy.