Sprzedam biznes
Sprzedaż biznesu to poważna decyzja i równocześnie szansa nowych perspektyw dla przedsiębiorcy. Bez względu na to, czy chodzi o małą jednoosobową działalność gospodarczą, korporację z nadzwyczajnymi obrotami, czy zbycie udziałów w spółce, właściciel oczekuje satysfakcjonującej transakcji.
Chcesz wystawić istniejący biznes na sprzedaż?
Jeśli masz firmę produkcyjną, transportową lub jakąkolwiek inną, pokaż ją potencjalnym inwestorom. Załóż bezpłatne konto i korzystaj z bazy ogłoszeniowej. Dział: sprzedam firmę będzie idealny zarówno do opublikowania oferty sprzedaży firmy, jak też pomysłu na biznes!
Gotowy biznes na sprzedaż – pułapka?
Nikogo nie dziwi, że pytanie „Czy sprzedam firmę, kiedy jest dochodowa?” jest niezwykle częstym pytaniem, które wiele osób sobie stawia. I słusznie, ponieważ należy poznać prawdziwe przyczyny sprzedaży biznesu. Tym bardziej jeśli ktoś chce go sprzedać „pilnie”. Nie znaczy to jednak, że każda oferta to pułapka.
Wbrew pozorom, przedsiębiorcy niekiedy nie chcą prowadzić już swojej firmy lub prowadzą zbyt szeroką działalność, żeby sprostać wszystkim jej wyzwaniom. Wówczas pojawia się zamysł sprzedaży biznesu. Dla obecnych właścicieli taka firma jest obciążeniem, zaś dla potencjalnych nabywców — ekscytującym pomysłem rozwoju, oszczędnością czasu i receptą na sukces.
Dodatkowo wśród ofert można zauważyć, że obrót spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością również przybiera na sile. Pośrednicy w sprzedaży firm wydają się prześcigać asortymentem, kompleksową obsługą oraz konkurencyjnymi cenami. Same oferty sprzedaży gotowych spółek także wydają się kuszące. Zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że dają możliwość rozpoczęcia działalności gospodarczej natychmiast.
Co zwiększa wartość sprzedawanej firmy?
Atrakcyjność dla inwestora! Gdy wystawiasz działający biznes na sprzedaż, albo elementem odsprzedaży jest pomysł na biznes, zadbaj o jego realną wycenę, ale również o solidne argumenty w negocjacjach. Krótko mówiąc, pokaż, że sprzedajesz maszynkę do zarabiania pieniędzy.
Warto pamiętać, że przejęcie dochodowego biznesu pochłania dziesiątki tysięcy, a nawet miliony złotych. Dla kupującego, oprócz pomysłu na biznes, liczy się sporo różnych faktów. W praktyce każdy potencjalny nabywca, aby oszacować atrakcyjność inwestycji, podejmuje czynności sprawdzające. Jakie?
Inwestor kieruje uwagę na wszelkie atuty przedsiębiorstwa: od mocnej marki, pakietu know-how czy nowoczesnego modelu biznesowego, przez przejrzystą dokumentację, zawarte umowy, licencje, sprzęt, wartości niematerialne, aż po sytuację finansową sprzedawanej firmy, jej rynkową stabilność itp.
Nie mniej ważna jest informacja, czy biznes po przejęciu będzie wymagał dalszego, pokaźnego zaangażowania kapitałowego.
Choć proces sprzedaży firmy jest złożony i wszystko należy wnikliwie przeanalizować, to są śmiałkowie, którzy podejmują ryzyko, ponieważ dostrzegają biznesowe możliwości.