Zyskownie dla biznesu

Content marketing: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany w internecie

Artykuły sponsorowane są publikowane zarówno na stronach internetowych, jak i w gazetach. Prawidłowo napisane pozwalają poszerzyć grono klientów, a tym samym pozytywnie wpływają na statystyki sprzedaży. Jednak opracowanie dobrego artykułu sponsorowanego nie jest prostym zadaniem. Aby publikacja tekstu przyniosła oczekiwane rezultaty, podczas pisania trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Oto 6 prostych zasad, dzięki którym stworzysz dobry artykuł sponsorowany:

1. Reklamuj obiektywnie

Jedną z najważniejszych cech artykułu sponsorowanego jest obiektywizm. Kolejne wyróżniki to przyciągnięcie uwagi, naturalność oraz rzetelność. Należy bowiem pamiętać, że przekaz marketingowy nie może nużyć klienta, ani też wprowadzać go w błąd. Celem publikacji sponsorowanej jest promocja usługi bądź produktu w taki sposób, aby klient zainteresował się ofertą, ale nie odczuł, że ma do czynienia z nachalną reklamą.

Jeżeli Twój klient już na początku zorientuje się, że ma przed sobą tekst reklamowy w czystej postaci, to bardzo prawdopodobne jest, że nie zechce przeczytać go do końca i wyrobi sobie negatywną opinię na temat marki. O promowanym produkcie lub usłudze nie powinno się więc wspominać zbyt wcześnie.

2. Znajdź interesujący temat

Efektywny content marketing to nie kwestia przypadku czy szczęścia. Klient przeczyta cały artykuł wyłącznie wtedy, gdy uzna, że porusza on ciekawy temat i może stanowić cenne źródło informacji. Nie twórz zatem banalnych tekstów o korzyściach wynikających z uprawiania sportu, występowaniu witaminy C albo szkodliwości promieniowania ultrafioletowego, ponieważ są to popularne zagadnienia, o których przeciętny człowiek wie wszystko co powinien.

Wybór dobrego tematu wymaga wczucia się w rolę grupy docelowej, określenia jej potrzeb i zainteresowań. Nie zapominaj przy tym, iż artykuł ma przekonać czytelnika do tego, że Twój produkt bądź usługa jest zgodna z jego potrzebami.

3. Pisz dynamicznie

Nawet merytoryczny artykuł, poruszający ciekawy i ważny temat, może zanudzić czytelników, jeżeli będzie napisany w kiepskim stylu. Sztuka polega na nieustannym utrzymywaniu zainteresowania czytającego na wysokim poziomie, w czym może pomóc stosowanie strony czynnej, czasu teraźniejszego i twierdzeń pozytywnych.

Oprócz tego nie twórz zdań, które nie wnoszą nic do tematu, a jedynie zwiększają objętość tekstu, ponieważ klient zrezygnuje z dalszego czytania.

4. Zaplanuj układ tekstu

Każdy artykuł w internecie, w tym sponsorowany, czyta się znacznie wygodniej i przyjemniej, kiedy jest przejrzysty. Oznacza to, że do zestawu praktycznych zasad możesz dołączyć stosowanie śródtytułów i akapitów. Ponadto dobrym — czasami wręcz zyskownym — pomysłem jest umieszczenie w środku artykułu wyliczeń, wykresów albo tabeli, ale nie można przesadzać z ich ilością.

Warto też pamiętać, że śródtytuły rzucają się w oczy, dlatego ich brzmienie powinno być dobrze przemyślane.

5. Sprawdzaj, sprawdzaj i jeszcze raz sprawdzaj

Kolejna zasada to weryfikacja stworzonego tekstu. Każdemu człowiekowi zdarza się popełnić błąd, ale w przypadku artykułów sponsorowanych są one niedopuszczalne, ponieważ osłabiają wizerunek marki. Zanim tekst zostanie opublikowany, powinien zostać przeczytany kilkakrotnie przez autora, a także przez korektora albo inną osobę, posiadającą wiedzę niezbędną do oceny jego poprawności pod względem językowym.

6. Zastanów się nad miejscem publikacji artykułu

Nie ma lepszego sposobu na pozyskiwanie klientów niż dobry produkt, odpowiednio podkreślone korzyści i prosta historia. Gdy masz to wszystko, postaraj się, by Twój przekaz reklamowy trafił do grupy docelowej. Zastanów się, gdzie przebywają potencjalni odbiorcy Twojej oferty.

Jako przykład weźmy firmę konsultingową skoncentrowaną na doradztwie strategicznym oraz badaniach marketingowych: wyobraź sobie, że publikuje materiał sponsorowany w magazynie lifestyle'owym, a jej konkurent umieszcza reklamę w serwisie biznesowym dla sektora MŚP. Chyba łatwo przewidzieć, która z firm zdobędzie więcej klientów, prawda?

Ważna jest także skala — warto więc ocenić potencjał wybranego kanału, aby wzmocnić skuteczność marketingu i sprzedaży. Twoje artykuły sponsorowane powinny być publikowane na stronach, które mają wielu odwiedzających oraz cieszą się popularnością wśród grupy docelowej, do której kierujesz ofertę.

Oczywiście, w przypadku stron posiadających szerokie grono odbiorców, ceny publikacji tekstu sponsorowanego mogą być wysokie, lecz potraktuj to jako inwestycję, która już wkrótce się zwróci.

Artykuł sponsorowany – oznaczenie

Naturalna reklama w mediach i wysoka efektywność sprzedażowa to marzenie większości firm. Prawo wymaga jednak, żeby artykuły sponsorowane zostały wyraźnie oznaczone. Bez względu na to, czy materiały marketingowe publikowane są w prasie czy serwisie internetowym, trzeba nastawić się na wyróżnienie tekstu odrębnymi cechami. Nie ma szans na kryptoreklamę i pozorowanie klasycznego materiału redakcyjnego, wydawca zobowiązany jest bowiem zasygnalizować czytelnikom reklamowy charakter opracowania.