Zyskownie dla biznesu

Gadżety reklamowe - mocna promocja firmy

Gadżety reklamowe z logo

Zderzenie kampanii reklamowej z konsumentem wpływa na wizerunek marki i sprzyja sprzedaży produktów oraz usług. Wzrost konkurencji wymaga od firm sięgania po różnorodne działania marketingowe, aby zwrócić uwagę klienta, a tym samym osiągnąć pożądany rezultat. W efekcie na rynku wykwitają nowatorskie pomysły na artykuły reklamowe, praktyczne gadżety i ekskluzywne upominki. Ale czy warto w nie inwestować?

Za darmo, jest najbardziej radykalną z cen. To także powód dla którego nieprzerwanie rośnie zainteresowanie akcesoriami o charakterze marketingowym. Klienci lubią otrzymywać gratisy, zaś strefa komercyjnego biznesu dzięki gadżetom zyskuje proste narzędzie do kreowania pozytywnych emocji odbiorcy.

Siła Twojego przedsiębiorstwa nie tylko tkwi w wysokim poziomie towarów, czy usług. Znaczenie odgrywa również budząca zaufanie rozpoznawalność i utrwalenie marki w świadomości konsumentów. Może nowej, dopiero rozpoczynającej przygodę w interesach.

Planowanie nastawione na wynik

Gadżety firmowe w formie prezentów uruchamiają proces poczucia sympatii i chęć odwzajemnienia. Stosowane w relacjach biznesowych wywołują subtelne emocje oraz pomagają wzmocnić zaangażowanie otoczenia. Kiedy posiłkujesz się nimi uczciwie, nie oczekując nic w zamian, zachęcają obdarowanych do lojalności. Ożywiają ich przyszłą pamięć, skłaniają do utożsamiania się z tłem marki, a co równie ważne, użytkowane w życiu codziennym skutecznie promują firmę w szerszej przestrzeni. I chyba właśnie o takie cechy nam chodzi.

Marketing firmowy skrojony na miarę portfela

Aktualnie asortyment materiałów reklamowych jest ogromny, począwszy od funkcjonalnych drobiazgów, po kreatywne i designerskie przedmioty. Możesz pokusić się o kampanię promocyjną o symbolicznej wartości zorientowaną na szeroką grupę odbiorców, jak również postawić na wachlarz ekskluzywnych produktów sygnowanych marką, którymi obdarujesz lukratywnych partnerów lub solidnych kontrahentów biznesowo-handlowych.

Jeżeli prowadzisz małą firmę, pamiętaj, że nie musi być drogo. Istotne, aby strategia marketingowa przyniosła oczekiwane efekty. Nawet drobne przedmioty z rzędu niższej skali cenowej, oznakowane logotypem lub hasłem reklamowym zostaną chętnie przyjęte, jeśli w oczach odbiorcy zachowają status wartościowego bibelotu. No właśnie — wystrzegaj się kiczu! Rozdawanie wadliwych artykułów o wątpliwej estetyce nie wzbudzi entuzjazmu Twoich partnerów, ani nie przyczyni się do kształtowania dodatniego wizerunku firmy. Czy wiesz ile długopisów reklamowych ląduje w koszu, ponieważ nie piszą?

Wyróżnij się niezawodnym nadrukiem

Możliwości znakowania artykułów reklamowych masz kilka: popularny nadruk, grawerowanie, haft elektroniczny, tłoczenie, a nawet wypukłe naklejki 3D. Ostateczny rezultat wizualny zależy od Twoich upodobań.

Natomiast warto mieć na uwadze trwałość znakowania — dopasowaną do funkcji gadżetu. Dla przykładu kubek, który trafi do zmywarki, ma ją opuścić czysty. To oczywiste. Ale czy również ogołocony z firmowej grafiki? Niekoniecznie. Podobne dylematy dotyczą prania odzieży, albo farbujących dłonie toreb reklamowych. Skoro inwestujesz kapitał, działaj profesjonalnie. Wyostrz czujność i weryfikuj szczegóły.

Ponadto znak marki (logo), slogan lub ewentualne namiary (dane adresowe, witryna www, QR kod) muszą zachować wyrazistość nawet przy nanoszeniu na małe powierzchnie reklamowe. Równocześnie bądź konsekwentny i postaraj się utrzymać estetyczną spójność we wszystkich materiałach eksponujących tożsamość korporacyjną. Owe zadanie ułatwisz sobie stosując wytyczne z księgi znaku, jeżeli takową posiadasz.

Koncept biznesowej relacji

Zamiast gorliwie wymachiwać szabelką, postaw na przemyślaną taktykę. Dopasuj artykuły reklamowe do specyfiki działalności organizacji, planowanej formy przedsięwzięć promocyjnych oraz segmentu odbiorców. Przemyśl, kto, gdzie i w jakiej sytuacji otrzyma podarunek. W zależności od grupy docelowej, charakteru i skali działań marketingowych nie tylko skoordynujesz budżet, ale również rozsądne prezenty.

Masz świadomość, że narzędzia reklamowe w akcjach sprzedażowych, to atrakcyjny i zyskowny argument dla zainteresowanych stron. Teraz nadeszła pora, aby spożytkować ten potencjał.

  • Możesz potraktować firmowe bonusy, jako element stymulujący zawieranie nowych transakcji, kierując ich moc do wszystkich potencjalnych klientów.
  • Gadżety mogą przekształcić się także w bodziec motywujący do dalszej współpracy i sięgnięcia po kolejne produkty, gdy ofiarujesz je stałym kontrahentom.
  • Gratisy wręczane partnerom handlowym — przy okazji spotkań biznesowych — wspierają komunikację, modelują pozytywne odczucia rozmówcy oraz wspomagają pertraktacje.
  • Właściwie dobrane i przekazywane pracownikom upominki, mogą pełnić funkcję podziękowania, wyrażającą uznanie. Tym samym utrwalić relację oraz zachęcić do przyszłych działań.
  • Dodatkowo podarunki idealnie sprawdzą się podczas branżowych kongresów, konferencji, targów i szkoleń. Łatwo rozdysponujesz je również wśród gości podczas ważnych wydarzeń: przyjęć okolicznościowych (np. jubileusze, święta), firmowych bankietów, festynów lub pikników. Uczynisz z nich także pożytek w procesie reklamacyjnym, aby stonować dyskomfortową sytuację.

Wybór pożądanego nośnika, czyli reklamowa decyzja

Projekty reklamowe z założenia mają oddziaływać na odbiorców. Dobrze dobrane akcesoria promocyjne stanowią równocześnie zapowiedź pewnych dyskretnych wrażeń. Ich zadaniem jest trafić w sedno. Skutecznie przyciągać uwagę, wzmacniać wizerunek firmowy i skłaniać potencjalnych konsumentów do nabycia konkretnych dóbr lub usług.

Selekcja gadżetów reklamowych nie jest prosta, bowiem rynek obfituje w bogaty asortyment wzorów i form. Dlatego analiza grupy docelowej, danej branży i funkcji upominku może złagodzić przytłoczenie nadmiarem oraz ułatwić świadomy wybór narzędzi. Ustalając cele i priorytety naturalnie upraszczasz sobie wybór nośnika o odpowiednich cechach oraz parametrach powierzchni nadruku. Chyba warto, bowiem błędne decyzje staną się daremnym wydatkiem. A przecież dysponujesz plejadą możliwości.

Powierzchnia reklamowa

Rozpatrz swoje potrzeby pod kątem praktycznych korzyści. Zadaj sobie pytanie, jakie dane planujesz przemycić na narzędziu. Załóżmy sytuację, że po kampanii spodziewasz się ożywienia w social mediach, zatem skieruj uwagę adresatów na te kanały. Jeżeli masz chęć wygenerować większy ruch na stronie www. Zrób to. Albo zaostrz apetyt QR kodem do ofert specjalnych w sklepie online.

Przykładowo klasyczną pamięć USB łatwo przekształcisz w funkcjonalną firmową wizytówkę. Mimo, iż najpopularniejsza postać urządzenia oferuje stosunkowo niewielką powierzchnię znakowania, to sięgając po pendrive w kształcie płaskiej karty kredytowej otrzymasz sposobność wykonania barwnego nadruku na całej przestrzeni. Dodatkowo, to dość przydatny drobiazg, przed którym zazwyczaj nikt się nie broni.

Natomiast, kiedy Twój brelok ma pełnić rolę kuponu rabatowego dla stałych klientów, możesz oczekiwać od bibelotu wygodnej przestrzeni na dane, informujące posiadaczy o upoważnieniu do 7% zniżki. Tym sposobem automatycznie eliminujesz część modeli, bowiem nie każdy temu sprosta.

Siła komunikatu

Zastanów się nad całościową wymową gadżetu promocyjnego. Z jednej strony rozpatrz kontekst skojarzeniowy przedmiotu z marką lub branżą, z drugiej uwzględnij korespondencyjny przekaz marketingowy, czyli po prostu nadruk. Twoją misją jest zaakcentowanie i utrwalenie konkretnych informacji.

Samodzielny logotyp sprawdzi się w sytuacji znanych i pożądanych marek. Ale niekoniecznie musi zelektryzować losowych odbiorców, gdy w grę wchodzą małe i średnie firmy. Być może sam posiadasz w czeluściach szuflady długopisy lub inne przedmioty z tajemniczymi znakami firmowymi, które niczego Ci nie mówią. A wystarczyło dodać hasło reklamowe, albo przynajmniej podpis w stylu "doradztwo prawne".

Funkcjonalne narzędzie czy kurzołap?

Artykuły biurowe z markowym nadrukiem cieszą się zainteresowaniem w relacjach wewnątrz i między firmowych. Przeważnie towarzyszą współpracy partnerskiej oraz wspierają przedstawicieli handlowych w nawiązywaniu kontaktów służbowych. Cechuje je pewna uniwersalna wygoda, więc dla wielu organizacji są dość bezpiecznym wyborem.

Ale uwaga... Notatnik z długopisem, wizytownik lub kalkulator, to inny rząd gadżetów, aniżeli "antystres" albo przycisk do papieru. Ów cuda w odczuciu obdarowanego mogą się uplasować w kategorii "kurzozbieraczy". Pozostaje tylko pytanie, czy taki efekt Cię zadowala.

Bądź otwarty i pomyśl, co się sprawdzi w Twoim przypadku. Prezenty mają być luksusowe, zdumiewające, czy praktyczne? A może modne, budzące ciekawość lub sezonowe jak np.: noworoczne kalendarze, świąteczne bombki z nadrukiem, letnie piłki plażowe i parasole z logo na jesienną słotę? Jakich reakcji się spodziewasz ze strony ewentualnych odbiorców?



Artykuły reklamowe ogłoszenia